Poeme


SATUL


Ai revenit în viaţa mea,

Eu, însă, te-am uitat.

După cinci ani venişi ăn sat,

Dar totul s-a schimbat.


Nu mai e lanul alb de flori,

Nici nucul ce ni-i drag.

Ai revenit după cinci ani,

Eu însă am plecat


Pe uliţa ca din poveşti

Tu nu mai poţi veni

Să mă iubeşti , să mă săruţi,

Căci totul s-a schimbat.


Dar într-o zi voi reveni

În satul nostru drag.

Vom spune basme la copii

Şi noi vom fi schimbaţi.



CREDINŢA


Un înger stingher, de printre heruvimi,

Cu sabia-i însângerată,

Coborî din ceruri,

Căutând sufletul moartei.

Iubirea-i din privire

Mi-a cauzat fiori

De frica şi uimire:

Poţi să-ţi doreşti să mori?

Poţi să te-mpaci cu gândul

Că urci iar printre nori?

Apoi mirarea-mi cruntă

Se transformă în plâns

Pe aripa-i din dreapta

Mult sânge era scurs.

Şi-un înger mut, al morţii,

Cu dinţii încleştaţi,

Îi aştepta greşeala,

Chiar dacă erau fraţi.

Şi ura-i din privire mi-a cauzat fiori

De frică şi uimire:

În lumea asta crudă

Condusă de călăi

Unde-am ascuns iubirea?

Mai sunt doar îngeri răi?



PRIMĂVARA


Renaşterea naturii

Începe ca un vis.

Şi-ntreaga mea făptură

Admiră-un Paradis.


Mama Natură, iată,

A revenit la viaţă

Şi peste tot în jur

Curg râuri de verdeaţă.


Mirosul dulce-al florii

Ce-a-mpodobit cireşii

Pare a-nteţi chemarea

Spre zburători măieştri.


Pădurea se-nnoieşte

Cu rochii de smarald,

Iar mica mea livadă

E îmbrăcată-n alb.


Se-ntorc în stoluri păsări

De prin străinătăţi

Şi-mi cântă de iubire

Ca şi în alte dăţi.


Se-ntoarce rândunica

La cuibu-i părăsit,

Iar ciocârlia-mi cântă

În mărul înflorit.


Pârâul de sub punte

Cu apa de cristal,

Încearcă să dea viaţă

La tot ce-a fost uscat.


Doar iarna-i supărată

Că-ntregul ei regat

Furat i-a fost, şi iată,

Natura a-nviat.



MOŞ ION


La răsăritul zilei,

Pe prispa cea de lut,

Bunicul cel cărunt

M-aşteaptă ca să vin.


Abia aştept s-ajung,

Căci drumul este lung

Dar totu-i o fantasmă

Şi îmi revin cu greu.


Şi prispa este goală

Şi soarele-a apus,

Bunicul nu mai este,

Căci el de mult s-a stins.


Şi-astept o zi întreagă

S-aud iarăşi poveşti.

Îl simt că e aproape

C-ar vrea s-audă veşti.


Îi spun de Mărioara

Şi de cei cinci copii,

Şi-i spun de casa nouă,

Clădită între vii.


Şi simt o boare blândă

Venind de printre stupi,

Miros de miere dulce

Şi faguri de albine.


Îi simt îmbrăţişarea,

Şi mă opresc din plâns

Căci ştiu că mă iubeşte,

Chiar de acum s-a dus.


Toţi l-au iubit pe Moş Ion,

Şi chiar de a plecat,

Şi-a mers la ceruri, printre nori,

El nu va fi uitat.